onsdag 27 maj 2009

Planteringen är klar

Nu är mina kryddor och grönsaker planterade. Så nu är det bara att vänta och se om jag får några tomater och majs. Majsen ser jag verkligen fram emot och se hur den ska utvecklas. Kan det bli nåt av den tro, kanske man kan grilla lite majs i sommar. Nu är spänningen på topp!
Gud vad gott det är med grillad majs, smör, salt eller havsörtsalt är också väldigt mumsigt på.
Nu blev jag sugen på majs. *L*

Ner klippt gräslök, tomatplanta, kaninen Tussi och curryört.
På detta fat finns det salvia, persilja, basilika, oregano och ingerfärsmynta.
Majsen står inne i varmen tyckte det var för kallt ute för den ännu.





3 kommentarer:

Majsan47 sa...

Det är så härligt med hemodlade örter och grönsaker. MUMS Det där blir godis med majs sen.
Kram

anna sa...

härligt med egenodlade kryddor, man riktigt ser hur bra man blir på matlaning också, när man har egna kryddor!:-)

Nikko sa...

Oj va du har varit duktig! Blir oxå sugen på att odal lite kryddväxter och grönsaker =)

Kika gärna in och va med och gissa i min lilla tävling, bara för att det är kul =)

Hoppas du får en toppendag Kram

Skriv ut