tisdag 5 maj 2009

Pasta med kyckling och färskost med paprika/chili

I lördags hade jag lite myspys med min underbara man som nu sitter inne vid stora datan och jag sitter vid min bloggdator. Så denna mysdag slängde jag ihop en pasta som blev så här:

Ingredienser:
2 personer

Pasta
2 kycklingfiler
1 dl soltorkade tomater
2 dl creme fraiche
1 burk cantadou färskost med smak av paprika/chili
Salt och peppar

Gör så här:
1. Koka pastan enligt paketets anvisning.
2. Strimla kycklingen och stek den i gryta.
3. Tillsätt soltorkade tomater, creme fraiche och färskost.
4. Låt den koka upp och sänk värmen och låt den puttra 10 minuter under omrörning.
5. Smaka av med salt och peppar.

Smaklig måltid!

2 kommentarer:

Majsan47 sa...

MUMS vad gott det där lät. Pasta är så jädrans gott och med den kycklingrätten lät det himmelsk gott. Kul att du kikat in hos mig. Ha en skön kväll och en god natt!

åsa - hello sugar! sa...

härligt med lite myspys. sånt ska man ha ofta. :)

åh vad kul att du ska baka cupcakes! ja då måste du ju köpa hem strössel. :)

Skriv ut