lördag 16 maj 2009

Pizza med skinka

Receptet Pizzorna som vi åt igår. Jag hade ingen aning om vad jag skulle göra till kvällen så jag gjorde ett par pizzor lite lätt och smidigt. Och det var super gott, det var länge sen vi gjorde egen pizza mycket godare än köpta.

4 små eller 2 stora pizzor
Pizzadeg :
4 dl vatten (37grader)
3/4 pkt jäst
10 – 12 dl vetemjöl
1 dl olja
salt, svartpeppar & cayennepeppar efter tycke och smak…

GÖR SÅ HÄR:
Rör ut jästen med fingervarmt vatten. Tillsätt nästan allt mjöl, olja och salt & knåda degen ca 5 min. Låt jäsa i bunke ca 25min före gräddning. Behöver inte jäsa på plåt sen.

Min Tomatsås:
1 pkt passerade tomater
1 msk majs eller olivolja
1 msk Oregano
1 msk basilika
Salt & peppar
Blanda allt i en bunke.

Fyllning:
Tomatsås
Skinka (jag klipper skinkan med en sax)
Rödlök
Paprika
Tomat
Ost
Pizzamix

Tips:Vik upp kanterna och tryck till så fyllningen inte rinner ut i ugnen.




Smaklig måltid!






2 kommentarer:

Lena sa...

Vad duktig du verkar vara att baka pizza! Jag är imponerad. Du skulle ju kunna öppna pizzabutik. :D

Mvh Lena

Leilosh sa...

Hej,

Vad god din pizza ser ut mmm...tack för ditt besök på min blogg..jag tyckte om din blogg..kommer tillbaka fler gånger..
ha de gott!

Skriv ut