måndag 3 november 2008

Min heltokiga dröm

GodMorgon! Hoppas ni sovit gott. Jag har sovit väldigt bra även om jag haft en heltokig dröm. Var det en bra dröm eller en mardröm jag vet inte riktigt har inte kommit underfund med det än. Men det känns som det var en rolig dröm men också lite otäck. Jag drömde om min enda röda paprika på min planta som jag hade ute på balkongen i somras som nu har fått flytta in i värmen. Jag plockade av den och skulle ta och skära i den med en vass kniv men då började paprikan röra på sig och ut poppade 4 små varelser som såg ut som människor men de var inte längre än min lilla tumme. Helt plötsligt var jag i deras land. Jag försökte desperat komma tillbaks till jorden igen men deras väggar var gjorda av en massa kuddar och jag grävde och grävde men kom inte därifrån. Och rätt som det var stod jag ute på en grusväg med ett svärd i handen och med mina nya vänner i deras krig mot hemska monster. Men vi vann som tur var. Det var tydligen meningen att jag skulle komma till deras land och bli deras hjälte som besegrade monsterna. De ville jag skulle stanna men jag ville tillbaks. Om jag kom tillbaks minns jag inte. Förmodligen inte kom väl inte förbi alla kuddar då heller. :)

Här är den mystiska paprikan.

Inga kommentarer:

Skriv ut