torsdag 6 november 2008

Jag älskar julen och tomten

Hemma igen. Härligt! Gud vad varmt vi har i vår lägenhet jag kokar. Men det är la bättre att det är varmt än svinkallt iallafall. Annars har dagen bra har varit och jobbat gått en sväng på backaplan och kollat ut lite julklappar bla. till min underbara man. Tyvärr kan jag inte skriva ner vad jag tänkt köpa till honom eftersom han kollar min blogg då och då. Han och ni får hålla er till tåls några veckor till. Skulle ju vara förargligt om han läste bloggen och fick veta vad han skulle få av tomten. *L* Åhh vad jag längtar till julen, julmaten, Kalle Anka, julklapparna får jag ju inte glömma, jul fikat innan tomten kommer och givetvis att få komma hem till mamma och pappa och bara ta det lugnt, mysa, dricka och äta pappas goda mat och mamma ljuvliga köttbullar. Det är ju 1 advent om 3 veckor 3 dagar. Då börjar ju julen lite. Det blir så mysigt och hemtrevligt med adventsljusstakarna som kommer fram i fönsterna. Sen börjar jag julpynta lite redan första advent för då tycker jag att jag väntat så länge på att få ta fram julpyntet så då är det dags att börja pynta i familjen Norbergs boning. Sen håller jag på fram till den 23 december och pysslar och bakar till jul. Nu ska jag dricka upp min julmust och jobba lite.

Inga kommentarer:

Skriv ut