tisdag 18 november 2008

Julen är här det är bara snön som fattas

Jag tog mig en runda i Nordstan idag efter jobbet och där har julen redan startat. Gran och kransar hade kommit upp. Och hanverksbodarna var på plats. Jag fick riktig julstämning när jag gick där inne och myste och kollade ut julklappar. Hittade mest till min man men vi har sagt att vi ska köpa mest till varandra. Tyvärr kan jag inte skriva vad jag tänkt köpa pga att han läser min blogg. Min lillebror och hans sambo tror jag är klara också.

När jag var liten var det snö vid den här tiden. Tråkigt att det inte kommer någon snö längre innan och under julen. När jag och min bästis var små gjorde vi alltid en snökoja bakom vårt garage vid den här tiden. Det var tider det. Tråkigt för alla ungar som inte kan åka pulka och göra en snögubbe som jag kunde.

Till vinterguden:
Nä du vinterguden det här får du ta och ändra på ge oss en vinter att minnas både för barnen och alla vuxna som älskar snön. Vad har du hålt hus de senaste åren. Är det inte dags för en vinter med riktigt mycket snö nu tycker du? Haaaaaaallllåååååååå jag anropar vinterguden.


Årets julgran i Nordstan!

Inga kommentarer:

Skriv ut