fredag 28 november 2008

Första Advent

På Söndag är det första advent så nu ska jag ta och göra det lite adventsfint här i min lilla boning. Har sett fönster som har tagit fram ljusstakarna redan för någon vecka sedan. Men jag håller mina traditioner och fredag eller Lördag brukar jag plocka fram stakar och lite julpynt sen pyntar jag fram till jul. Nu är jag tillbaks och har plockat fram lite pynt och mina fina adventsljustakar. Titta här så hemtrevligt det blev i mina fönster bara med lite ljus. Tänk vad det gör i vintermörkret.

Vardagsrummsfönstret!

Tomtarna målade jag förra året strax innan jul.

Sovrummsfönstret!

Adventsljustaken står klar och redo. På söndag är dags att tända första ljuset och plocka fram lussekatter och pepparkakor i mängder till adventsfikat. Mysigt!

Inga kommentarer:

Skriv ut