måndag 20 oktober 2008

Helgen har varit kanon bra

Jag hittade två par byxor i helgen som nu är på uppläggning för som vanligt är byxor alldeles för långa till mig. Så imorgon är första paret klart. Jag fick mycket annat också av mina föräldrar bla ska jag gå och köpa mig en fritös som pappa har lovat att han ska betala. Vår gamla vi hade har gott sönder. Det var en gratisprodukt som jag fick när jag köpte kontorsmaterial. Men det är väl typiskt gratisprodukter de håller inte så länge tyvärr.

Vi åt fondue i lördags åh gud vad gott det var. Fondue är nog min favoriträtt det är så mysigt att sitta tillsammans och doppa kött och grönsaker i fonduegrytan. Till fonduen hade vi givetvis oxfilé som blir bäst och är godast att doppa i grytan. Tillbehör: Kryddsmör, 3 olika sorters såser bla tzatziki, chilisås var väldigt stark, och en sås med bla fårost som var väldigt god och bakpotatis. Grönsakerna till fonduen var paprika,gula och röda cocktailtomater, blomkål och broccoli för alla utom jag som inte tål blomkål och broccoli. Oxfilé, kryddsmör och såser är inköpta i saluhallen i Göteborg.

Igår åt jag och jörgen resterna från oxfilen, tillsammans med potatis i små kuber och stekt gul lök och resterna av tzatzikin. Var lika gott som i lördags med oxfile. Jag skulle vilja ha oxfile idag med hade inte varit helt fel. :)

Till förrätt hade vi färska räkor med aioli, chiliaioli som är min favorit och en baguette.
Kram
Fina servetter jag fick utav mamma.

Födelsedagspresent som jag fick av min lillebror och hans sambo.


Inga kommentarer:

Skriv ut