tisdag 10 mars 2009

Matfusket

Sitter och läser lite på aftonbladet och klickade mig fram till dessa båda artiklar om matfusket i våra butiker. Författaren Mats-Eric Nilsson avslöjar matfusket i sammarbete med aftonbladet. Artikelserien går under namnet "den hemlige kocken och startar med att handla bröd och om hur industrins metoder går ut på att pumpa in luft och brun karamellfärg för att lura oss konsumenter. Vi får också tips om hur man får tag på riktigt bröd.
Artiklarna hittar du här och här.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det tycker jag absolut du är värd. Snöigt och dystert? Du bor i fel ort. I Göteborg skiner solen och det är riktigt gott väder ute.:) Nästan bara nästan så man får lite vårkänslor.
Skrivet av Norbergsblogg 2009-03-10 kl 15:33


The Kitchenslut svarade 10 mars 2009 klockan 15:38:
Åh, vilket lyx! =D Jag är ju dalkulla så här slipper vi nog inte snön än på ett par veckor *muttrar* Jag vill ha vår nu! =D Jag ska köpa mig ett par tomatplantor sen när det finns, och se om jag får några egna tomater =)

Skriv ut