onsdag 22 april 2009

Sörknattens Naturreservat, Ronja Rövardotter

Som sagt Dalsland blir det i sommar och varför inte besöka Ronja Rövardotters skogar och berg.

I Sörknattens Naturreservat spelades delar av filmen Ronja Rövardotter in. Barnen får lära sig lite om flora och fauna. Vad skall jag göra om jag möter en älg, en björn? Är vargen farlig? Vart leder viltstigen? Jag har gått vilse, hur gör jag för att hitta hem? Hur spelades Ronja Rövardotter in?Låter ju Nice men tyvärr har vi inga barn ännu men har man barnasinnet kvar så kan man nog lära sig en hel del ändå. Och visst skulle det vara kul att få springa i skogen där Ronja en gång sprungit och varför inte hoppa över helvetesgappet för den som törs. Så hit måste vi absolut.
Bild lånad från vastkuststiftelsen.

2 kommentarer:

SKOGSHUSET sa...

Ja, visst är bullar smarrigt! Speciellt med fyllning, men det orkade jag inte denhär gången:-)
Tack för titten!

Nikko sa...

Vi gick igenom Ronjas klyfta i sommras när vi va i fjällbacka. Du vet den klyftan som ronjas pappa rider igenom och det rasar ner massa stenar....

Skriv ut