fredag 5 december 2008

Parmesanhjärtan

Vad tror ni om detta receptet? Jag tänkte jag och Jörgen skulle göra dessa hjärtan i nästa vecka. Jag har tänkt att vi ska ha med oss dom till Hestraviken nästa vecka. Om de nu är goda förstås.
Har hittat detta receptet på alltommats hemsida.
Parmesanhjärtan
Ingredienser:
8 st
2 st tunnbröd, små, t ex Njalla polarbröd
0,75 dl parmesan, riven
2 msk jordnötter, hackade, salta
0,5 msk ägg, till pensling

Gör så här:
1. Sätt ugnen på 225°. Vik brödet först på mitten och sedan en gång till. Klipp i den rundade kanten ut 2 bågformer, det ska vara hjärtats bågar. Klipp sedan itu hjärtanen efter vikningen. Varje tunnbröd blir 4 hjärtan.2. Lägg dem på en plåt med bakplåtspapper. Pensla demmed uppvispat ägg och strö över riven ost och hackade nötter.3. Sätt in dem mitt i ugnen ca 4 min till fin färg. Låt dem kallna på plåten. De ska bli helt spröda och hårda.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tycker dom här låter jättegoda. Ska nog testa dom ikväll. Ha de bra!

Skriv ut