tisdag 2 juni 2009

Brödbak?

Idag är det fint väder här också. Måste njuta av värmen idag för det skulle bli sämre såg jag igår när nyheterna visade vädret. Gud vad trist, varför kan det inte fortsätta den underbara sommarvärmen?

Jag funderar på om jag ska baka bröd idag. Kanske jag ska slänga ihop ett par foccacia till kvällen med soltorkade tomater och basilika och mannens favorit med parmesan. Så får det nog bli. För nu är det tomt i frysen och det kan det ju inte vara. Måste ha bröd liggandes i frysen om jag blir hungrig. Receptet har ni här.




10 kommentarer:

Mia sa...

Vad festligt. Jag har själv stått o bakat Foccacia nu på morgonen. Kramar

barbamamma sa...

Åh vad gott det såg ut.Vi ker till västra rankrike. Ile de noirmoutier

åsa - hello sugar! sa...

focaccia är ju så gott! har dock aldrig testat att baka det själv.. blir säkert jättesmaskigt.

anna sa...

mmmmmså gott, har du receptet?

Majsan47 sa...

Vilket smarrigt bröd. Ser jättegott ut verkligen. Får titta på bilder, för att baka bröd är inte min grej :)
Kramar om

solstrålen sa...

Såg mumsigt ut, har aldrig smakat..=) kramis

sannof sa...

älskar det brödet mumms... =)

Jessica sa...

Vad fina dom ser ut, så himla gott med foccacia.

Ha en bra dag!

Nakenhunden sa...

Vad gott det såg ut!! :)
Ja, Gbg är verkligen en underbar stad!

Haft en bra vecka då?
Kramar

*tingeling* sa...

Vad goda dom ser ut, har nog aldrig ätit detta bröd :) Här väntar vi för fullt på några droppar regn,skulle ju komma redan på morgonen, men icke sa nicke, hihi ha en fin fin afton :)

Skriv ut