tisdag 13 januari 2009

Det ska va gött att leva annars kan det kvitta

Har fått denna låten på hjärnan. Går och nynnar den i ett och kan inte släppa den. Jag gillar ju inte galenskaparna. För låten är väl från Macken tror jag som gick på
80-talet. Nog talat om denna förbannade låt.

Håller på att plocka ner julen. Känns lite vemodigt är så mysigt med granen och alla tomtar här och där. Jag sätter ut tomtar lite varstans i lägenheten och glömmer alltid nån som jag kan hitta långt senare. Som ni förstår älskar jag tomtar och julpynt. Önskar jag hade nåt större så jag kunde ha ännu mer tomtar. Snyft! Men nu ska dom tyvärr plockas ner.

Snart kommer Jörgen ut och vi ska kolla på mästarnas mästare i SVT1.
Handlar om en grupp idrottsstjärnor av världsklass som ska leva ihop under samma tak för att äta tillsammans, sova tillsammans, tävla tillsammans - och mot varandra?

Mina favoriter är dessa två idrottskvinnor:

Malin Moström - fotboll. En av Sveriges mest framgångsrika kvinnliga fotbollspelare genom tiderna. En stark orsak till Umeås dominans av damfotbollen under 2000-talet. Vann diamantbollen 2001. Har vunnit silver i både VM och EM. Vann 2004 Championsleague. Kapten i det svenska landslaget under flera år. Rankad som världens 9:e bästa fotbollsspelare 2006.

Erica Johansson - friidrott EM-guld inomhus 2000. 13 SM-guld och 1 JVMguld.Inne har fortfarande det svenska rekordet i längdhopp. Vann 1997 damklassen i Superstars där hon i finalen mötte Magdalena Forsberg och Louise Karlsson. Sjöng i kören bakom NickBorgen tillsammans med Maria Akraka ochFrida Johansson när de framförde We are all the winners i Melodifestivalen 1993.



Bilder och text är hämtade från Svts hemsida.

Inga kommentarer:

Skriv ut