måndag 12 oktober 2009

Min helg har varit kanon

Jag har haft en toppenhelg. Min man har firat mig både fredag och lördag. Och hans trerätters meny var jättegod. Han gjorde en förrätt som heter duga. Var enormt mycket gott italienska delikatesser. Jag beklagar men bilden var väl inte den bästa min mans tallrik där borta blev bättre.


På tallriken längst ner har vi en baguette med presto som jag kommer att lägga in receptet på för den är supergod. Sen har vi vänster och höger om den zuccini stekt i olivolja och med parmesan på. Vänster på tallriken har vi tomat, mozzarella och balsam vinäger. Sen är det två sorters brussetta och sist men inte minst i mitten har vi världens godaste salami med fänkål. I Löw denna salami. Så fråga efter den nästa gång ni är och handlar och jag lovar ni kommer inte att bli besvikna. Och till denna gudomliga förätt serverades inget mindre är champagne som jag fick av pappa. Gott som bara den. Champagne ska vara torr,kall och gratis:)

2 kommentarer:

annsan_s sa...

Tack desamma!

Kram på dig..

*tingeling* sa...

gu va gullit av mannen din :) måste nog skicka min gubben på en kurs hur man gör :) ha en fin fin dag :)

Skriv ut