tisdag 27 oktober 2009

Jag är utmanad

Det är ju alla helgons dag på lördag, så här kommer en liten utmaning!
Allhelgona utmaning! Utmanad har jag blivit av tweety.

Här är frågorna och mina svar.

1. Vad betyder allhelgona för dig? Svar: Jag brukar inte göra något speciellt denna helg. Lite ledigt är ju alltid gött och så blir det väl lite god mat och dryck och en massa mys min min underbara man.


2.Hur firar ni allhelgona i din familj? Svar: Som sagt inget speciellt. Som andra helger helt enkelt.

3. Föredrar du allhelgona eller Halloween? Svar: Allahelgona

4. Om man kommer på allhelgonafest hos dig, vad blir man bjuden på då? Svar: Ja vad skulle det bli? Tror jag skulle göra en super god skaldjurssoppa och en min favorit pastarätt med parmaskinka, zuccini och parmesanost och så en god efterrätt.

5. Hur ser fredagsmyset ut hemma hos er? Svar: Lite god mat och vin eller fredagsöl. Och så brukar jag och min man kolla på TV tillsammans.

6. Vad äter du helst en ruggig höstdag? Svar: Bra fråga! Något smarrigt och gott. Och varmt måste det va.

7. Dina bästa tips för att göra vardagen lite festligare? Svar: Försöker göra lite god och lyxigare mat även i vardagen. Det kan behövas speciellt nu när det är så trist ute.

8. Vad har du alltid i ditt kylskåp? Svar: Smör,chilisås och andra produkter som är bra att ha. Hihi


Jag utmanar: Okej det är nu när frågorna är svarade på som jag ska utmana ett rejält gäng bloggar. Men jag ger er alla en chans att känna er utmanade. Släng gärna in en kommentar om du har gjort utmaningen kan va kul och se vad du svarat.

Inga kommentarer:

Skriv ut