fredag 26 september 2008

Tapas Mingel!

Jag har varit på IcaFocus idag och handlat in lite småplock till kvällen. Tänkte bjuda Jörgen på tapas i kväll. Jag har aldrig varit på Focus tidigare. Har hört från andra bekanta att det skulle vara mycket färdiglagad mat så jag tänkte jag måste åka ditt och kolla in stället och se detta stora ica komplexet med egna ögon. Och det var väldigt stort och fanns hur mycket som helst jag kunde knappt välja vad jag skulle ha. Så det blev en blandad kompott med gosaker.

Inköpet blev detta:
Yakitorispett (kyckling med jordnötter och hot chili sås)
Baconinlindad ostkorv
Marinerad parmesanost med balsamvinäger och chili
Potatis-puck Ingredienser: potatis,parmesan ,ägg, creme frache,ruccola och kryddor

Jag köpte också piroger med köttfärs Innehåll: keso,margarin,mjöl,salt, ägg, köttfärs,bacon, chilifrukt och peppar. Dessa tänkte jag att jag min man skulle ta imorgon som lunch innan det är dags att sätta sig och äta en god middag för två.

Så ha en bra fredagskväll. Nu ska jag förbereda inför vår tapas kväll.


Inga kommentarer:

Skriv ut