tisdag 30 september 2008

Cheddarsoppa med valnötter

Idag blir det en seg dag. Ska först vänta in en leverans med patroner. När den väl kommit ska jag gå och ta mig en matbit. För då har förmodligen magen börjat att kurra. Sen bär det iväg till Mediashop och är dags att jobba och göra lite nytta. Sen är det dags att gå till nästa jobb och sen tillbaks till Mediashop igen för att hjälpa Jörgen på Mediashop. Vi ska till revisorn i morgon kl.10.00 så det kan bli en lång kväll. Får nog gå förbi ICA och köpa in något gott vi kan sitta och mumsa på medans vi jobbar och sliter. Så idag blir det ingen bakning. Men imorgon tänkte jag baka lite till och fylla frysen med.

Fast jag bara har jobb idag så ska ni få ett super gott recept på en cheddarsoppa.


Cheddarsoppa med valnötter
Ingredienser
4 port
1 gul lök
smör
2 msk vetemjöl
8 dl mjölk
1 dl vispgrädde
2 grönsaksbuljongtärningar
3 dl riven Kvibille cheddar
1/2 dl valnötskärnor
Chilipulver efter tycke och smak
Gör så här:
Skala och hacka löken. Fräs den i smör i en kastrull. Rör i mjölet och häll på mjölk och grädde. Smula i buljongen. Låt koka ca 3 min. Rör i osten och låt inte soppan koka mer. Smaksätt med chilipulver. Grovhacka nötterna. Servera soppan och strö över nötterna.

Ha de gott. Så hörs vi snart igen.




Mitt Is-te. GOTT!

Inga kommentarer:

Skriv ut