onsdag 24 september 2008

Mexmiddag

Ikväll tänkte jag göra en köttfärs med varma tacochips och några goda tillbehör. En lite annorlunda köttfärsröra till dina tortillas och chips som blir super god. Den tar lite längre tid att göra än vanlig tacoköttfärs men den blir mycket syrligare än den vanliga tråkiga tacoröran.

Nu under dagen ska jag åka till Mediashop och jobba men först ska jag vänta in en leverans hemma med bläckpatroner. Jag ska ta och diska,tvätta och städa lite medans jag väntar på leveransen. Ska åka in till Göteborg och kika lite i affärena i eftermiddag. Det är så vackert väder så jag tänkte ta en mysig höstpromenad längs med avenyn.

Mexmiddag!

Ingredienser:
4 port
400 g köttfärs
1 gul lök
1 msk smör
1 köttbuljontärning
1 tsk soja
1 krm svartpeppar
1/2 dl vatten
2 msk tomatpuré
2 dl crème fraiche

Tillbehör:
Cocktailtomater, finhackad gullök, strimlad gurka, avocado i bitar, oliver, majs, sallad, salsa sås eller gräddfil, riven ost, taco chips och varma mjuka tortillas

Gör så här:
Skala och hacka löken. Bryn köttfärsen i smör i en stor stekpanna. Tillsätt löken och låt den fräsa med. Smula i bujongtärning. Tillsätt soja och peppar. Rör i vatten, tomatpuré och crème fraiche. Låt såsen koka några minuter. Servera med tillbehören i små skålar.

Smaklig måltid!






Inga kommentarer:

Skriv ut