onsdag 15 oktober 2008

Dyblöt som en disktrasa...

Har precis kommit in och torkat upp efter att vara ute i regnet. Det bara öser ner i Göteborg idag. Så jag var alldeles dyblöt när jag kom hem. Man kunde kramma ur mina kläder som en disktrasa. Skönt att få ta en varm dusch och få på sig torra kläder igen. Nu är det bara den öppna spisen som saknas. Det hade varit mysigt att tända en brasa när det kalla höstmörkret kommer och vinter kommer och bankar på vår dörr. Men tyvärr har jag ingen öppen spis så jag får nöja mig med elen i lägenheten. Trist men så är livet. Älskar brasan när den sprackar och gör hemmet varmt och gott.

Jag har varit på Mediashop och jobbat och ska nu ta mig en god fika. Jag köpte wienerbröd och varsin liten kaka som jag tänkte vi skulle sitta och mumsa på. Så nu sitter vi och väntar på att kaffet ska bli klart. Gott gott.


Inga kommentarer:

Skriv ut