lördag 6 augusti 2011

Spela Bingo

Efter flera veckor av varmt och soligt väder kom det som man fruktat för nämligen regn och rusk. Då blir det att hitta på saker att göra inomhus. Igår bestämde jag mig för att spela lite på nätet. När jag såg att det fanns bingo fick jag direkt tankarna till en bingohall där äldre damer och herrar sitter och spelar och därefter dricker kaffe och hembakta bullar och kakor. Det stämmer självklart inte med verkligheten men ibland får man direkt en bild av ett ord. Bestämde mig för att prova att spela bingo och det var mycket roligare än vad jag trodde det skulle vara. Du anger själv insatsen och spelet går mycket snabbare än vad jag trodde och det är riktigt spännande faktiskt när siffrorna rabblas upp när man sitter där och väntar och har bara ett nummer kvar och så plötsligt kommer det upp. Vad ropar man då jo, självklart BINGO.

1 kommentar:

bingobonus sa...

Tack för tipset! Bingo är en trevlig och social "sport" även på nätet!

Kolla gärna in min sajt om ämnet!

Skriv ut