onsdag 17 februari 2010

GodMorgon

Börjar väl den morgon med att gratulera Björn Ferry som igår tog OS-GULD Grattis grattis!!! Mera guld!

Nu till nåt helt annat nämligen världens mest onödiga uppfinningar.

Här är världens mest onödiga uppfinningar:

1 Elektrisk nagelfil
2 Lasersax
3 El- eller batteridrivna ljus
4 Soda stream
5 Fotspa
6 Fondue-set
7 Hårvåfflare
8 Äggkokare
9 Elektrisk luddborttagare
10 Elektrisk kniv
11 Byxpress
12 Ansiktsångare
13 Tebryggare
14 Mini discspelare
15 Elektrisk brun utan sol-sprej
16 Äggskivare
17 Elektrisk konservöppnare
18 Yoghurtmaskin
19 Handduksvärmare
20 Ryggkliare

Tja då ska vi se. Är verkligen alla dessa onödiga uppfinningar? Jag tycker inte det. Fondue- set är ju en kanon ide. Hade jag inte haft mitt fondue-set hade jag inte kunnat laga och äta en av mina favoriträtter. Har ni inget fondue-set köp ett det är jätte mysigt.

Sodastream är väl inte heller så dum ide. Gott att slippa kånka hem en massa tunga petflaskor från affären och så blir det ju så mycket billigare att göra eget bubbelvatten.

Fotspa har jag me ett *LER* Kan va bra att ha ner man har ont i fötterna efter en lång dag på stan tex. Satt med det senast igår faktiskt. Skönt som bara den.

Sen har jag en äggskivare som jag knappt använt. Kanske denna är lite onödig då.

Handukstork har man ju me men där hänger bara handukarna brukar inte låta dom bli varma men den är bra för man har någonstans att hänga blöta handukar på.

Mini discspelare har jag me. Och den var bra. Men nu använder jag inte den så mycket mera. Lyssnar på musik i mobilen istället. Nu har jag inte mera av dessa klassade onödiga uppfinningar


Vilka prylar tycker ni bäst om?

Detta choklad fondue-setet kollade jag på på alla hjärtansdag ångrar att jag inte köpte det. Kanske har dom det kvar ska nog ta och åka in till nordstan och kolla det. För då köper jag nog det.

2 kommentarer:

sannof sa...

Ja nog finns det mycket onödiga prylar och allt ska man ha.. hahah jag fick en popcornmaskin som jag har som kökets mest onyttiga största pryl... hahah och popcorna blir inte ens goda i den..=) Ha det gott..

Stattinskan sa...

Haha, jag har en elektrisk kniv och DEN kan jag bara inte vara utan ... jag smalar på onödiga prylar :-D

Skriv ut