onsdag 7 april 2010

Vår och plantering


Åhh jag ser fram emot att få plantera lite ute på balkongen. Jag brukar ha alla slags kryddor och tomater och i år funderar jag även på om jag ska testa på paprika (paprika har jag haft ett år men förra året blev det ingen paprikaplanta så i år ska här bli paprikor med), chili och citron med. Finns inget bättre än att gå ut och plocka färska grönsaker och kryddor som man själv odlat. Mmm vattnas i munnen. Ska nog ta och gå förbi hornbach någon dag och se vad dom har fått in för lockande att sätta i en kruka. På aftonbladet hittade jag denna information guiden för alla hem.

2 kommentarer:

sannof sa...

vi har planterat röd paprika i år ska bli spännande att se om det blir nått..=)

Mia systeryster sa...

Älskar oxå att plantera/odla sånt som man kan äta=D En stor kram till dig vännen!

Skriv ut