måndag 12 april 2010

Grillad Sparris


Härligt att våren äntligen är här jag sitter ute på balkongen och njuter av vårsolen. Har precis ätit Grillad sparris som är en suverän förrätt.


Ingredienser:
Grön sparris
Grillolja
Parmesan
Svartpeppar
Ev parmaskinka

Tillagning:
Bryt av nedersta delen av sparrisen. Koka ev. någon minut (jag brukar inte göra det). Pensla med grillolja och grilla på utegrill eller grillpanna tills de känns lagom. Tuggmotstånd.
Lägg på en tallrik och mal peppar över. Hyvla därefter parmesanost över. Ev kan man också ha lite parmaskinka vid sidan av.


3 kommentarer:

Ellis sa...

Vad gott det såg ut! =)
Strålande solsken här, blir promenad efter jag har kommit hem och fått i mig middag!
Kramar

Mia systeryster sa...

Älskar sparris med parmesan=D Är tillbaka, kunde inte sluta blogga, fast jag ville det. Saknade alla för mycket;) Kram

attis sa...

Hallojs i stugan . Det ser gott ut. Hoppas allt är bra. Här har det vart sol i tre dar nu. Så skönt så. Ha det gott.
Kramen

Skriv ut